>

Inside a dream.


Jag andas misär och rostiga spikar, gammal nedtrampad taggtråd och läckande batterier. Jag föds med synd och dör med den. Jag bär all världens smärta och sorg samtidigt som jag orsakar den. Med tusen knivar hugger jag ner din fiende, jag själv. En döende söker min tröst trots att det är jag som är dräparen. Jag skall torka dina tårar, vara din bästa vän men jag kommer även att vara orsaken till dina tårar och vara den som sprider de elakaste ryktena om dig. Jag är digerdöden, pest, malaria och AIDS, men även din medicin. Den som kommer att sänka din feber och befria dig. Befria dig åter till livet eller in i det evigt svarta som vi kallar döden.

Kvinna är mitt namn, Man är mitt namn, Gud är mitt namn, Djävulen är mitt namn. Vad är ditt?
-
Min systers text.

Skickade en beskrivande text till sanna här om veckan där jag beskrev temat och inspirationen för mitt portfolio. Hon blev små chockad men ändå inte och berättade att hon tyckte jag var duktig på att skriva texter. Min syster är väldigt duktig på att skriva allt från 3 vackra rader till en hel bok med fina ord. Texten ovanför skrev hon nyss och skickade till mig för lite små feedback. Vågar inte lägga in en egen text.
,sophia


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0